flower power and peace!

Alla inlägg under januari 2010

Av Johanna - 23 januari 2010 21:38

  

Av Johanna - 23 januari 2010 10:57

Jaha då har man klarat sig igenom hela veckan, det är lördag och imorn åker vi till Sälen!!!!!

Kl 5 på morgonen (!) åker vi, jag fattar bara inte hur jag ska kunna komma upp.

Denna dagen ska jag utnyttja till att packa och plöja igenom det berg av läxor som jag har fått! Har redan gjort lite av det men har fortfarande mycket kvar.

           När jag sedan är i Sälen så kan jag inte blogga för jag kan inte få tag på någon dator där nere (och så är jag ju där för att åka skidor), så jag kommer inte kunna lägga inn något på drygt en vecka :(

Men det ska i alla fall bli superkul!!!!!!!

ha en bra vecka (för det kommer jag ha), kommer sakna alla kompisar men ska bli kul att vara ledig när dom sitter i skolan och pluggar (moahaha) HEJDÅ  

Jag lovar att ta många bilder!!!!! <3



Kommer du sakna mig? 

Av Johanna - 19 januari 2010 16:50

Jag borde inte sitta här för jag har en svår tyskaläxa om prepositioner (blä, bara ordet är tråkigt) men tänkte lägga in ett liiiiitet inlägg bara, fast jag har redan tränat lite. Sen har jag grejer att göra inför Sälen också :(

Ja får väl göra det då, hejdå!!!!! <3

Jag sänder lite solsken till er! <3333

Av Johanna - 16 januari 2010 20:42

Har åkt till Elize och vi har precis hyrt baksmällan (den är såååååå rolig) men vi är vi inne på datorn nu. Jag ska sova över här, det ska bli jätteroligt!!!


Filmdax, chiao  

Av Johanna - 15 januari 2010 22:05

Hmm, vad ska man säga om henne, först hade jag nästan en hatrelation till henne men hon har växt mer och mer i mina ögon. Paparazzi är ju bara så bra, refrängen är så vacker!

Inte bara låten utan också videon är uttänkt och välarbetad. Sen är det ju alltid ett plus att alexander skarsgård är med och att Lady gaga försöker sig på det svenska språket. 

Paparazzi känns ädå som om videon är lite mer en kortfilm än en video och det gör även hela låten intressant.

         När jag för första gången hörde hennes namn kom jag genast att tänka på Queens låt radio gaga och sedan fick jag faktiskt reda på att hon hade fått det därifrån!

        I böjan trodde jag att lady gaga skulle få en hit och sedan skulle ingen minnas henne efter ett år (som det händer med de flesta artister idag) men lady gaga är verkligen här för att stanna. Hon är nästan mer än bara en person, hon är ett fenomen.

       Hennes kläder är bisarra kreationer som mer passar i någon påhittad värld vad den gör här, men ändå känns hon så rätt.

Lady Gaga iförd plastbubblor som hon även hade till sitt omslag på den käda musiktidningen Rolling stone.


Mer vågad och vulgär än madonna och med en riktigt bra röst.

Hon har allt som en megastjärna ska ha, ifall man lyssnar till hennes texter så är de mycket djupare än vad man hade trott och jag tror faktiskt att Lady Gaga är den nya Madonna.

     Jag hade kanske tänkt köpa hennes skiva, tror att jag gör det imorn...

Jag har i alla fall hittat hela videon från början till slut och här kommer den, Paparazzi (om du söker på youtube och bara skriver in "pa" så kommer paparazzi upp som förslag och det visar ju bara att den är enorm:


Av Johanna - 13 januari 2010 18:30

Älskade kusin, kommer att sakna dig i Sälen! <3 Hoppas vi kan åka dit där tillsammans nästa år!!!!!


  

OFF PISST!!! För de tuffa ;)

Av Johanna - 13 januari 2010 16:08

Jaha då var det roliga slut. Nu har vi fått läxor i skolan, jag fick tre bara idag!

Det roliga som hände idag var att min gamla matte- och biologilärare kom och hälsade på med sin jättegulliga bäbis! Och så fick vi fika o saft+ att vi missa nästan hela mattelektionen. :) Hur bra är inte det!

                  Jag längtar tills jag ska till Sälen vecka 4 för då slipper jag skolan!!!

Det tråkiga är att man ändå måste ta med sig skolarbete (blä) men på helgen dagarna innan vi åker så ska jag försöka att göra klart allt.



Av Johanna - 12 januari 2010 18:09

Jaha då var man tillbaks till skolan :(    

Ifall man ska hitta något positivt så är det att vi inte har fått några läxor änn och att vi har börjat med sex och samlevnad, då slipper man alla tråkiga gramatikgrejer på svenskan. :)

              Jag längtasr verkligen till att få vara med i skolans melodifestival och har redan lite grejer på gång...

Tänkte att jag kunde skriva lite låtar till någon annan, det hade varit jättekul. Men jag ska självklart skriva en bättre låt som jag och Olivia m.f.l ska uppträda med. Vi kanske till och med skriver någon tillsammans.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken film var bäst, Twilight eller New moon?!?
 Twilight
 New moon
 Lika bra

Presentation


Komentera gärna!

gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate this blog?


Ovido - Quiz & Flashcards